עיצוב מרחבי למידה

עיצוב מרחבי למידה

תכנית M21 של משרד החינוך - עיצוב מרחבי למידה

המאה ה21 כבר פה ואין כל סיבה שמערכת החינוך תישאר מאחור.
תכנית M21 של משרד החינוך היא תכנית חדשנית המעודדת התאמת כיתות הלימוד ומרחבים לימודיים למאה ה-21 ומכאן היא קיבלה את שמה.

כיתות הלימוד, או אם תרצו, כיתות העתיד, הן חלק מסביבות הלימודים שיעברו שינוי בהתאם לתוכנית, ייתנו השראה ויעודדו חשיבה יצירתית.
מטרת התוכנית, אשר ממומנת דרך גופים ממשלתיים, ביניהם עיריות ומשרד החינוך, היא ליצור מרחבים לימודיים חדשניים ודינאמיים שיתאימו לתכני הלימוד ולרוח הלמידה של המאה ה21.
תפיסה חדשנית זו שמה את התלמיד ואת צרכיו במרכז ומעצימה למידה בכל צורה, בין אם פרטנית או בקבוצה.
היא עומדת באתגר של התאמת הסביבה הפיזית לאסטרטגיות ולפרקטיקות הוראה מתקדמות. 


איך החדשנות מתבטאת בשטח?

עיצוב מרחב לימודי

בתוכנית M21 נלקחה בחשבון רגישות לשינויים ולהתאמות של צרכי הלימוד בעתיד וזאת ע"י שימוש בחללים דינאמיים ומשתנים, מרחבים רציפים וזורמים ללא עמודים וקירות פנימיים וחלוקות פנימיות דינאמיות של חללי הלימוד.

חללי הלימוד וסביבות הלימוד מעוצבים לאורם של העקרונות הבאים: 

• עיקרון הפרסונאליות.
• עיקרון השיתופיות.
• עיקרון אי- הפורמליות.
• עיקרון הגלוקליות.
• עיקרון התמורתיות.
• עיקרון התכלול.

השפעת העקרונות על עיצוב המוסדות

עיקרון הפרסונאליות דוגל בסביבות למידה מותאמות אישית לתלמיד, ביניהם מרחבי למידה אישיים, טכנולוגיות ומרחבים וירטואליים המאפשרים למידה אישית. 
הצבת מרחבי למידה אישיים בחלל החינוכי הוא פתרון טוב המאפשר יישום של עיקרון זה.

עיקרון השיתופיות דוגל בסביבות למידה ומרחבים המזמנים שיתופיות כגון: מרחבים פיסיים לקיום אירועי למידה. 
עיצוב המבנה תוך כדי יצירת פינות למידה לקבוצות הוא פתרון ליישום עיקרון זה.

עיקרון אי- הפורמליות מאפשר סביבות למידה הפעילות בכל זמן ובכל מקום. 
בהקשר העיצובי, עיקרון אי הפורמליות כולל מרחבי למידה בשטחים הציבוריים בבית הספר כך שהלמידה תתאפשר בצורה הנוחה ביותר. 
שימוש בפינות ישיבה ולמידה בשטחי החוץ של המבנה יכול להוות דוגמא ליישום עיקרון זה.

עיקרון הגלוקליות (שילוב של לוקאליות וגלובליות) דוגל בסביבות למידה הכוללות רכיבים טכנולוגיים ומרחבים וירטואליים התומכים בנוכחות ממרחק כדי לאפשר שיח ושיתופי פעולה גלובליים ורב תרבותיים. 
בעזרת שימוש במרחבים הכוללים מחשבים וציוד טכנולוגי נגיש ניתן ליישם את עיקרון זה. 
עיקרון הגלוקליות (שילוב של לוקאליות וגלובליות) דוגל בסביבות למידה הכוללות רכיבים טכנולוגיים ומרחבים וירטואליים התומכים בנוכחות ממרחק כדי לאפשר שיח ושיתופי פעולה גלובליים ורב תרבותיים. 
ניתן ליישם עיקרון זה בעזרת שימוש במרחבים הכוללים מחשבים וציוד טכנולוגי נגיש.

עיקרון התמורתיות מציע שימוש בסביבות למידה הכוללות מרחבים פיזיים משתנים ומרחבים וירטואליים המייצרים מציאות למידה משתנה. 
יישום עיקרון זה ניתן להשגה ע"י שימוש בחוצצי חלל למיניהם, בין אם מדובר בארונות, כיסאות, וילונות ועוד.

עיקרון התכלול דוגל בסביבות למידה עם מרחבים פיסיים ווירטואליים ובהתנסויות חווייתיות התורמות לגיבוש משמעות אישית של הפרט. 
סביבות לימוד המעוצבות בעזרת כריות ומזרונים יכולות להיות פתרון נוח וזמין ליישום עיקרון זה.

יתרונות התכנית

עיצוב מרחבי למידה במאה 21

תכנית M21 תורמת ללמידה חוויתית, אישית ומעשירה של התלמידים. 
בזכות עיצוב נוח ומזמין  התלמידים מתחברים אחד לשני יותר בקלות, מסתקרנים ושואלים יותר שאלות, מרגישים נינוחים ומפתחים את היצירתיות הטמונה בהם. 
אין ספק כי חווית הלימוד עומדת להשתנות ולהיות חדשנית, מודרנית ומעשירה יותר בזכות התוכנית.

עיצוב מרחבי למידה במאה ה21 בעזרת מוצרי חברת פסים

חברת פסים תורמת את חלקה בהפיכת הזדמנות הלמידה לחוויה מהנה ביותר ומספקת למוסדות הפדגוגיים רהיטים ייעודיים לעיצוב מרחבי למידה בבתי ספר וגני ילדים, כך שיהיה אפשר ליישם את התוכנית בקלות ובנוחות.

מה אנו מציעים למרחבי הלמידה שלכם?

פינות זולה יכולות להיות נמוכות או גבוהות, מורכבות ממושבים ושולחן ויכולות להגיע במגוון מידות משתנות. 
אנו בחברת פסים מייצרים פינות זולה בכל מידה הרצויה ובמגוון צבעים רחב. את פינות הזולה ניתן לשלב עם מזרני פוטון וכריות מבד דוחה מים או מבד כותנה, לבחירתכם. 
היתרון הגדול של פינת זולה הוא קלות הריענון והחלפת הצבעים שלה בעלות נמוכה.

פופים הם כריות ישיבה גדולות במגוון צורות וצבעים. הפופים מתאימים לכל גיל ולכל חלל, בין אם בתוך המבנה ובין אם מחוצה לו. 
הפופים מעולים לעיצוב חדשני ומודרני ולאוווירה קצת פחות פורמלית. הבדים האיכותיים המכסים את הפופים נמתחים ונעימים למגע ומתאימים את עצמם לצורת הגוף. 
כמו כן תחזוק הפופים קל ביותר ע"י הסרת הכיסוי הנשלף הניתן לכביסה.
בנוסף, אם קיים בלאי כתוצאה משימוש ממושך בפופים, קיימת אפשרות למלא קלקר, כך שניתן לשמור על המוצרים עליהם לאורך שנים.


מזרנים וכריות יוצרים אווירה שמחה, מזמינה ונעימה בקלות לכל חלל. 
ניתן להשתמש בהן מחוץ ובתוך המבנה, לפי בחירתכם. את המזרנים והכריות ניתן להשיג בצבעים שונים ובמידות שונות, גם לפי הזמנה. 
כמו כן, הם קלים לניקוי ולתחזוקה: את המזרנים ניתן לנקות עם מגבונים לחים או עם מים וסבון, ואת הכיסויים של הכריות ניתן להוציא בקלות ולכבס.

✔ הדומים עגולים ומרובעים יכולים לשמש ככלי עיצובי ופונקציונלי לא פחות: הדומים משמשים כמקום ישיבה נוסף, כמקום להניח עליו רגליים ובחלק מההדומים קיים מקום אחסון נוסף. 
למרבית ההדומים יש כיסוי שניתן להסיר ולכבס בקלות. כמו כן, אפשר לרענן בקלות את מראה ההדום ע"י רכישת כיסוי בצבע שונה.

שולחנות קקל - פתרון מושלם וזול ליצרית סביבת למידה אחרת ושונה מהשולחן והכיסאות המוכרים לנו מכיתות הלימוד הסטדנרטיות.
לאחרונה נעשה שימוש הולך וגובר בשולחנות קקל גם בתוך כיתות ומסדרוני בתי ספר רבים.
לצד שולחנות הקקל המוכרים אנו בפסים מציעים לכם שולחנות קקל עגולים התורמים לאינטרקציה של היושבים בו, חצי שולחן קקל הניתן להצמדה לקיר וכך בעצם ניתן להשתמש בו במסדרונות בתי ספר ובספריות.

 

מרחב למידה מעוצב

להצטרף למאה ה21  

תכנית M21 סוחפת אחריה מוסדות חינוך ופדגוגיה רבים לגיל הרך ולבני הנוער ולא חסרות סיבות לכך.
מעבר לעובדה כי המוסד מקבל ריענון, אדפטציה, חדשנות ומכשיר עצמו לעמוד גם בדרישות העתיד, משרד החינוך מממן ונותן חסות למוסדות החינוך השונים שעומדים בתנאים מסויימים של התוכנית. 
בתי ספר וגני ילדים רבים בארץ מבינים את היתרונות הענקיים שבתוכנית זאת ומצטרפים בהמוניהם אליה.

הופכים כל רעיון למציאות

עיצוב מרחבי למידה לא נגמר בפופים, מזרנים וכריות. 
בעזרת עיצוב קפדני, מקורי ויצירתי של המעצבת המובילה בתחום מרחבי הלמידה אודליה ברקוביץ אנו נדאג שבית הספר שלכם יראה אחרת מכל בית ספר שראיתם בעבר.
החל מעיצוב כיתות, מסדרונות בית הספר, עיצוב קירות ועד עיצוב חדר המורים. 

אנו מבצעים כל רעיון וצורך ומספקים את מגוון המוצרים החל מכיסאות, ארונות, פינות ישיבה רכות והרשימה עוד ארוכה.